Friday, October 5, 2012

DIY Crepe Paper - Black LOVE


Menyambung lagi kerja2 creative.... (konon) huhuhu... Tengah demam crepe paper kan... Minggu lepas sanggup siap angkut duit syiling kekedai aunty tu nak tukar duit sekali ngn beli cprepe paper... Tapikan kedai aunty tu mahal sikit la... Dan aku dah jpe kedai yg jual murah sikit, kertas pun cantek2... huhuhu.... 

Kalau ari tuh aku duk buat bunga dengan bermacam2 design... hari nih timbul idea nak buat bunga byk2 bentukkan dia jadik bentuk LOVE... hehehe konon jek.... kannn....

Dan akhirnya frame IKEA yg dah lebih 2 taun rasenye beli tu... akan digunakan... hehehe

Okeh-okeh cukup2 membebel jom tgk cemaner prosesnye nak buat Crepe Paper - Black LOVE huhh name tak nak kalah ko Cik Leen....


Memula mesti nak kena ada crepe paper, gunting, dawai.

Ukur crepe paper tu... Aku dapatkan 6 kuntum so small sikit la.
 
Dah gunting tu potong siap tepi2 yg berlapis2 tu.

Lipat2kan crepe paper tu



Okey yg nih biler dah siap letakkan dawai sekali... 

Hujungnya tu aku bentuk bulat sikit....

yang tu ikut suka korang de mcm2 jenis leh buat hehehe.

Aku buat byk2 sekali senang...





 




Yang ni bila dah dibukak2 kelopaknya... kena hati2 takut terkoyak... kena buat keja dengan sopan sgt huhuhu
Haa.... taraaa... dah siap bukak kedua-dua belah kelopaknya...

Cun kan..kan...
Tu hasilnya.... Baper keping abis pun aku da tak hengat... sebab rasanya memg perlukan banyak....

Warna putih sekali...

Ada yg berinti.. Itu try buat hari tu... so gunakan jelah sebb tak de plan nak buat lain...
Ni frame IKEA yg dah dilapiskan dengan crepe paper warna merah...

Konon nak kasik nampak terang... Plastik transparent tu aku buh la kat belakang... hehehe

Ini frame bunga 3D tau karang....


Dah gam... Sebelum tu aku try susun-susun dulu bentuk LOVE tu.. Masukkan baper banyak kuntum nak masukkan...

Takut kang senget benget tak cun la...
Siap dah.... 

Baper kuntum jek tinggal... kira habis la berkeping2 huhuhu....

tapi biler dah gam biarkan dulu jgn usik2... bagi gam tu kering dulu...




Meriah... Siap gantung lagi hahaha.... Tak sabo nak tunggu En Petri balik keje... nak tunjuk kat dia... Inilah hasil kerja time2 kat umah... Haaa ayang bukan duduk saje tau...

Dan buat sesaper yg berminat nak tempah boleh jek hehehe.... 






2 comments:

  1. lawa la lin...ko mmg kreatif la...meh buat kasi hadiah kat aku hehehehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu boleh2.... ala ko pun leh buat sendiri hehehe...

    ReplyDelete