Saturday, November 3, 2012

Gubahan Hantaran RICH PURPLE



Dibawah label DIY project maknanya menghasilkan kerja2 kreatif la tuh... hehehe melihat pada tajuk mesti membayangkan majlis pertunangan, pernikahan atau perkahwinan kan.... Tu project beberapa minggu lepas buat gubahan hantaran tuk adik ipar... Bila tau dia nak bertunang semangat aku nak menawarkan diri tuk buat gubahan hantarannya... Bukan aper... aderlah keje aku nak buat kat rumah kang... maklum la sejak2 jadi suri rumah nih huhu...

Alhamdulillah setelah berbincang2 barang2 pun dihantar kerumah hehehe bermulalah DIY project ku. Bertemakan warna purple bersama2 beberapa barang yg dah sedia ada mudah2an mudah kerja2 ku... Beruntung sangat sebab pihak perempuan ada meminjamkan beberapa barangan yg boleh digunakan so aku kena buat bunga dulang seterusnya menggubah tu jek...

Dengan temaku sendiri RICH PURPLE, memula kanalah gi kedai lu beli aper yg patut hehehe... selain tu leh la jugak berjimat sebab ada beberapa gulung lagi reben kecik2 lebihan aku buat bunga telo 3 taun sudah huhuhu masih simpan elok lagi tau... 


daun putih & sesungut silver ada pearl

bunga crepe purple

small reben purple & white

reben putih

reben purple & butterfly silver

rantai silver



bunga dulang yg da siap


Bunga purple & putih span tu barang yg pihak perempuan bagi siap dengan tpt tuk letak barang hantaran... hehehe senang kerja kan.. Aku lebih suka sediakan semua barang2 baru cantum2kan nampak organize sikit kerja kan... Layan letak bunga crepe maklum la sekarang tgh femes gubahan dengan bunga crepe nikan.. so aku pun tak nak ketinggalan la huhuhu...

Jom layan photo2 gubahan yg da siap di buat..



idea sendiri ni tau aku pun tak tau inspirasi dr aper nih

cincin tu perhiasan semata2

bekas yg masih kosong... memula nak buat mcm bunga bouquet tu tapi last2 idea nih pulak yg kua hehehe

simple jek gulong-gulong
 
sekali tgk macam kek pulak hik...

Bakul buah simple jek aku pilih yg tak bertangkai hehehe


Adeh luper pulak nak bg tau berapa hantaranya... kalau ikut perancangan awal 9 dari pihak lelaki iaitu SIREH JUNJUNG, CINCIN, KEK BUAH, CUP CAKE, GULA2 + CEKLAT, TELKUNG, TOWEL, AL-QURAN + SEJADAH dan BUAH. Buat masa nih aku buat gubahan tuk cincin, gula2 + ceklat, telkung, towel, Al-Quran + sejadah dan buah. Cup cake ngn kek kukus tu letak bunga dulang jek...  sireh junjung adik ipar ku yg buat hehehe aku tak sempat buat kot sebabnye.....

Ni yg sedeh nak story mory nih... majlis sepatutunya 3hb Nov 2012 nih dan aku kena check in 29hb Okt 2012... klu ikut kan biasenya dalam 5 hari check in Neuro... Mudah2an dapat la blk ari Jumaat tuh tak kisah la walau tengah malam pun. Sebab majlis ari sabtu... nak di jalan!!! Tak kira nanti nak mintak balik Jumaat jugak huhuhu...




No comments:

Post a Comment