Sunday, September 23, 2012

DIY - Crepe Paper

Seperti yg diwar-warkan sebelum nih.... cehhhh... nak upload gbr2 DIY crepe paper kan.... Dalam boring2 kat rumah sebelum nih aku duk layan google gbr2 and tutorial macam mana nak buat bunga menggunakan crepe paper nih... tapi sebelum tuh idea datang biler tgk kat fb de bunga telur yg di buat menggunakan kertas tisu... cun la pulak... tu yg lepas tu duk google cari macam mana nak buat. Dan oleh kerana tak berkesempatan nak beli kertas tisu, aku gantilah dgn kertas crepe tuh... huhuhu sehelai baru RM0.60 dapat la dalam 4 kuntum bunga. Untung kan...

Aduh pening pulak nak mengatur gbr nih hehehe tak betul2.... Nilah antara beberapa bentuk bunga yang sempat aku buat... tapi belum sempurna sangat klu nak buat bunga telur... tu just design2 bunga je... Belum berkesempatan nak beli bahan untuk deco betul2 macam bunga telur.... Yang ranting2 tu hiasan semata2 bagi tegak bunga tu... huhuhu.... Amacam layanzz tak???.

Tapi selain boleh buat bunga telur boleh jugak buat bunga dulang rasanya... nanti de time nak deco jadi bunga dulang pulak... sebab aku rasa bunga dari crepe paper nih menarik jugak selain senang nak buat. Jimat pun jimat... Lagi2 klu yang nak kawen tuh nampak la kesungguhan nak kawen tuh biler buat sendiri bunga telur, bunga dulang and hantaran hehehe.... tapi tak la bermakna yg tak buat tu tak bersungguh pulak hehehe.... 

Dulu masa aku nak kawen layan kan jugak la buat bunga telur sendiri biarpun tak la cun sgt.. tapi berkobar2 beberapa bulan sebelum kawen duk membuat bunga telur hehehe... selain tuh aku layan jugak buat hantaran sendiri.... tiap2 bulan beli majalah persona pengantin cari idea hehehe.... Alhamdulillah berjaya jugak buat sendiri.... Biarpun tak secantik pro buat jadik lah puas hati aku hehehe.....

Dulu kalau masa tuh dah de org buat bunga dari crepe paper atau tisu paper nih mau aku pun dah buat sebab lebih senang and nampak lagi cantik... Dalam aku duk google2 hari tuh ader jugak yg creative jadikan bunga tisu nih sebagai latar belakang untuk tempat akad nikah... susun banyak2 bunga tisu nih kat dinding.. pehhh cun tuh... and sangat creative.... macam-macam boleh buat dgn bunga crepe paper nih... Gantikan bunga plastik... ada jugak yg gunakan buat hiasan meja... susun banyak2 dlam bakul... nampak rimbun soft jek hehehe... aku dah jatuh hati betul dgn bunga crepe paper nih....








Setelah digubah menjadi hiasan dinding (hadiah buat mak)



2 comments:

  1. rajin ko lindah...tp mmg puas hatikan kalau dapat buat. aku dulu nk kawen pun sume aku buat sendiri. bunga telur, hantaran...walaupun x secantik mana tapi sgt puas hati. jenuh gak la dok potong2 lipat2 kertas tisu nk wat bunga telur hehehe....

    ReplyDelete
  2. Hehehe tulah mengisi masa lapang.... samelah mase nak kawen dulu aku pun duk buat sendiri semua bunga telur, hantaran, bilik pun hias sendiri hehehe... betullah puas hati....

    ReplyDelete